RSS

Thursday, February 11, 2010

Kelahiran yang tidak diingini

 
 Get From Utusan..

Sayu..sebak..mase aku tgk gambar si kecik ini..aku rasa nak nangis..tapi tahan je sebab dalam office kan
Mase tu aku berdoa semoga Allah SWT membalas balik perbuatan insan-insan yang tidak berhati perut ini.Sedangkan haiwan pun sayangkan anak-anak mereka..ini kan manusia yang Allah SWT anugerahkan akal -fikiran ..itu lah bezanya haiwan dan insan..namun kini kenapa insan kini lebih bersikap 'kebinatangan'....
Masa aku tatap gambar ni..aku teringat beberapa rakan rapatku ...aku mengeluh sendirian...kenapa insan yang memerlukan cahaya mata untuk menyerikan alam perkahwinan..masih sentiasa berusaha tanpa lelah.tanpa putus asa...mengeluarkan beribu-ribu ringgit untuk mendapatkan sebutir permata..susah betul ..tetapi kenapa manusia yang besifat 'kebinatangan' ini mudah pulak dapat anak..dan suka hati dibuang-buang seperti langsung tak berharga..Kenapa biarkan anak yang tidak berdosa pergi di dalam keadaan yang menyedihkan...Aku ingin menyeru semua rakan-rakan wanita dan mengingatkan diriku sendiri...jangan lahh berlaku perkara sebegini walau cinta itu mendalam......dan Kepada Kaum Adam...hargailah dan hormatilah insan yang anda sayangi ..semoga Allah SWT melindungi kita semua..Amin

2 comments:

xera's thoughts said...

amin....

azrey said...

huh...nk ckp bersikap binatang..binatang pn x wat gtu kt anak depa..ntah mnusia bersikap ape yg layak bg golongan seperni nih...semoga balasan dari Allah mngajar mereka...

Post a Comment