RSS

Thursday, December 31, 2009

2010???

2010? bersediakah aku??bersediakah kita semua.
lagi 30 minit hari ini akan bertukar menjadi 1/1/2010...entah kenapa sayu jer hati ni...hari ni,lepas mengemas bilik di UIA buat kali terakhir aku duduk di atas katil dan melihat sekeliling bilik..bilik C2.4 adalah bilik terakhirku dan menyimpan 1001 masam manis saat-saat terakhir diriku bergelar pelajar di UIA.Apa yang aku rasa sayu..n terfikir entah bila aku akan melangkah lagi ke bilik ni lagi...


Apa yang aku paling kesalkan untuk meninggalkan 2009 adalah pabila aku kehilangan insan yang paling aku sayang...budak kecik...walau pedih ..namun aku harus redha melepaskan dia pergi untuk meneruskan hidup dia...aku masih ingt sms yang aku hantar semalam..memohon pengertian..aku tidak mahu menagih apa-apa ..cume memohon menamatkan perang dingin antara kami...cukup lah...supaya aku boleh bernafas lega...aku pernah cakap dengan seorang kawan baikku...aku akan tunggu budak kecik sehingga ambang 2010..jika dia tetap dingin dan kaku ..aku akan berlalu buat selama-lamanya..akan aku kunci dengan kemas hati ini supaya namanya tidak singgah lagi..namun aku tahu rindu ini pasti akan aku bawa sehingga aku menutup mataku buat kali terakhir..Lelaki ini mengajar aku terlalu banyak perkara sehingga dia juga membawa cinta aku pergi bersama dirinya..


Kekesalan kedua ku..perpisahan dengan sahabat baikku ..teman seperjuangan event ku...hurm..aku yg nekad meletakkan titik noktah selepas aku di hina oleh teman istimewanya..benda yg paling aku kesalkan...tidak pernah sekali pun sahabat baikku itu mempertahankan diriku..tidak pernah ada rasa untuk merampas pun..aku  hanya teman sekerja yang aku kira mampu bergerak pantas bersama dirinya...Hanya Allah yang tahu hancur hatiku pabila aku kehilangan dirinya...


Kekesalanku yang ketiga ...pelajaran aku...akibat terlalu mengejar aktiviti sosial ku..aku agak mengabaikan pelajran...entahh..agak kurang menyenangkan jika aku kata aku menyesal mengambil law..aku bukan tidak mampu..tetapi aku tidak ada masa untuk menjadi seorang mahasiswi law...yg perlukan komitmen 100%...aku tidak tahu kenapa..tp aku lebih cenderung kepada aktiviti masyarakat...event ..natijahnya..aku tidak menjadi nurul yang cemerlang..hanya mahasiswi yang kurang cerdik..mungkin...namun aku harap 2010 ini ..aku mampu bersaing untuk career ku...dan janjiku aku akan buktikan...


kekesalanku yang keempat..aku masih terngiang-ngiang kata-kata presiden mrc kepada sahabatku...aku sebagai orang yang bertanggungjawab mendidik...tiba-tiba dituduh tidak pernah mendidik...aku sangat kecewa dengan dirinya..hubungan kakak dan adik lantas dingin ..aku mungkin memaafkan dirinya namun hubungan di dunia ini kami hanya kenalan semata-mata....


mungkin itu jer benda-benda yang paling aku kesalkan..namun aku perlu berlari meninggalkan 2010 kerana bnyk perkara yang perlu aku focus ...Hakem Arabi & Assoc ..satu tempat baru ..satu nafas baru.perjuangan harus diteruskan walau byk benda terpaksa aku korbankan..

Happy New Year to all...





2 comments:

Ummul Amira @ Along CK said...

hai sayang ku..

huhu..

hepi new year..hepi belated befday

k.mira was sooo stressed out n contact nobody..dats why i'm here today to say hi..but doesnt mean i'm ok rite now..but even worst..haha..

i hope dis new year will give u a tremendeous memory n good luck

i love u so much n i hope u do too

*hugs*

Curve ofMy LiFe said...

luv u to kak mira..muah

Post a Comment