RSS

Friday, January 22, 2010

AKu Situ Sana Sini --PRK IIUM


Merenung masa hadapan



Senyum...sambil makan sambil Keje



Sepanjang Seminggu Di UIa..mcm2 benda yang aku lalui..


PRK IIUM 2010


21 January..tarikh penting untuk semua calon aku kira...5 orang candidates dari MRC kami hantar untuk berjuang atas nama MRC..aku buat survey dgn ramai org.dari peringkat tertinggi sampai adik2 junior...kire aku membuat research hampir 2 bulan untuk menjayakan program ni...MRC towards SRC...ape pekdahnye ..semua mesti tertanya2...aku xder aper2 interest pun..cume aku nak tau ape itu PILIHAN RAYA..ape itu POLITIK..walau bukan secara dekat ..aku menilai diri sendiri ...secara konklusinya..POLITIK itu kotor..aku belum benar2 keluar ke dunia politik sebenar tp mula rasa meluat...fitnah..mainan utama...aku keliru kenapa insan-insan yang kononnya berpaksi kepada perjuangan agama tetapi tiada bezanya dengan orang-orang lain...aku sebagai salah seorang mahasiswa kampus yang dikira neutral...atau atas pagar..memilih pemimpin kerana aku tahu dia boleh buat kerja ..bukan kerana sifat assabiyah kepada sesuatu jemaah...tolong lah...rata-rata students di UIA sendiri sudah jemu dengan permainan orang-orang tertentu yang bongkak dan tamak kan kuasa... aku harap orang-orang begitu dapat kembali kepada dasar perjuangan sebenar...


Selama seminggu mempromosikan calon..ape yang aku tahu kami redah je..dengan sedikit panduan kami committee membuat yg terbaik..tempoh 2 minggu yang amat singkat kami redah dengan penuh tabah..emosi...penat ..diketepikan..aku dayakan juga selepas melihat air mata calon..aku tahu aku kena kuat supaya rakan-rakan lain kuat juga...pertama kali MRC turun ke bawah...n pertama kali MRC menunjukkan siapa sebenarnya kami...Aku terlalu kecewa dengan feed back dari rakan-rakan MRC yang lain..kami perlukan kekuatan tenaga yang ramai..tapi hampa banyak yg menolak untuk membantu..akhirnya 15 orang je berjuang...pedih...tapi aku kata dengan semua ...kita dah mula..kita habiskan..aku pernah goyah dengan meminta mereka menarik diri...walau 2 calon dari 7 tersungkur di medan perang..namun 5 lagi terus berusaha...masalah orang atasan yang menghalang menjadi punca semua kerumitan...aku hanya mampu menggeleng dengan sikap mereka....inikah sikap orang yang berilmu...menghalang kebaikan demi mempertahankan parti lain....


Satu yang pasti..semoga PRK bebas dari KEBUSY BODY anasir2 luar...biar Student memilih bagaimana mahu berpolitik...semuanya berpelajaran...kira berilmu...cari dan gali....tak perlu sebok2 untuk masuk campur...aku kira komen aku agak pedas...namun ini pandangan aku dari mata kaca aku dan mungkin juga mahasiswa yang kebanyakannya Neutral....ape yang memalukan 58% sahaja yg turun mengundi..salah siapa????PK PK kan laaaaaaa


Aku nak amik kesempatan nak ucap thanx a lot to my TEAM...walau sikit kite berjaya dengan Redha Allah...Walau Kecik..kekuatan kita Allah Pelihara....


Aku juga mendoakan semoga Orang-orang yang Memfitnah akan mendapat balasan di Akhirat kelak...AMin


Congrat tu adikku Rafiqi...dan jugak adik2 yang lain..Muhammad..Hafizul..Fizah dan Diba...korang memang Best......

                                                                       Erk Daus..tu Bukan Duit

Promosi Diba Paling Gempaq...




Ini Hasil Keja Kami...




Team Engin...Kami lAgi..huu HUuu



Kami no 1...yer x Fiza



team Econs..




Team Econz2


Banner Muhammad...



No comments:

Post a Comment