RSS

Thursday, January 14, 2010

Attachment at Hakem Arabi

Macam mana nak mula yer..alhamdulillah hari ni aku berjaya menghabiskan attachment selama 2 minggu di Hem Arabi...Tanggal 2/1/2010 hari tu aku melapor diri untuk attachment..walau sekejap tp ukhuwah dgn kakak-kakak di situ buat aku rase sayu je nak left that firm..ramai orang tanye kenapa aku x wat je chambering kat situ..jeng jeng....byk benda yang menjadi punca...aku ader explain pada my fwenz di facebook...antaranya aku x suka kalau nak sembahyang di marahi..mmg laa dia bagi semyang but the way tu hurmm...hanya Allah yang tahu sakit nya jiwa aku...kedua,money matters...mmg aku x kesah if org kate aku materialistik...tp aku kena amik kira byk benda...takkan laa di usia aku 25 tahun ni..aku masih nak menagih pocket money from my mom..patutnya aku yg kena bagi...
Alhamdulillah akhirnya i got place at 1 of big firm called Ghazi & Lim..di Jalan Raja Chulan...n akan start chambering 2/2/10...aku baru tanye camner nk buat petition...fuh byk btul modal nak dikeluarkan.tidak boleh dikira dengan jari..mmg laa law firm akan byr later tp sebagai pengganggur yg x berduit seperti aku nih...haishh..nayoo gak.....
Attachment..hurm bermula dengan convencyg..x smpt menjenguk litigation...blajar dengan kak niza...n kak rozi...byk benda yg aku nmpak ...dari zaman2 blaja dulu blurrrrrrrr je waktu PP...xder laa terar ..stkat 2 minggu blaja...nak dijadikan cerita aku diberi 3 file..tp confirm2 sempt siap 1 je dlm 2 minggu ni...berpeluh2 menyiapkan 1 file loan ni..yg kelakarnya pagi2 tadi client aku datang ke firm..so akak niza ckeck la kerj2 aku...padahal dah 2 kali die check..and aku ttp buat silly mistake...kelam kabut n terketar2 aku membetulkan di computer n print balik...mmg naya..n serius tahap ketakutan aku...tp alhamdullilah aku dpt settle kan dengan bantuan kak niza n kak rozi entertain client tu..credit to them...tp convcyg mmg mencabar..kite kena alert ..kena tajam mata dan x leh leheh leheh(ape betul bahasa melayu aku ni)...
chambering nanti aku akan duduk under litigation..kite tgk mcm mane nanti..aku nak rase jadi lawyer criminal..tp kalau Allah x izinkan xder laa....tp attachment kat sane mmg best ngan kakak-kakak yg baik sgt2...kak lia,kak as,yana,kak rozi n kak niza...best kerja dengan diorang...x der stress..aku cume doakan dorang akan jumper tmpt kerja yg lebih baik sebab mereka adalah org yg baik..


p/s...kadang-kadang je pelangi tu muncul..yer x...

No comments:

Post a Comment